Leta i den här bloggen

måndag 17 juni 2019

Så retligt



Katten också, så retligt...
Matte har en mojäng hon kör omkring med här. Jag älskar att sitta på den och åka med, lika mycket som jag avskyr de hemska hjulen som anfaller mig stup i kvarten. Uppe på sittbrädan finns två gropar. Där ligger det ganska ofta en godisbit, eller två? Konstigt, men trevligt.

Det som hände här på bilden var att jag lyckligt noterat förekomsten av en godisbit i gropen, men precis när jag skulle få in den i munnen smet den! Och försvann långt in under skåpet! Jag försökte verkligen platta till mig så mycket det gick, men inte nådde jag fram. retligt!

Tur det finns fler bitar i påsen som matte "gömt" i skrivbordslådan.





2 kommentarer:

  1. Alla boplatser för katter borde vara konstruerade så att det som hände dig inte kan hända! Godis får bara inte försvinna. Hoppas verkligen att du får tag på den - plus att du får nya från matte förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis! Ett enkelt skydd för alla springor vore på sin plats.Just den godisbiten kommer jag nog aldrig åt, men jag har redan hittat ny i gropen. Och den hamnade i min mun!

      Radera