Leta i den här bloggen

tisdag 17 september 2019

Lika viktigt



Papperstuggen kontrollerad *check*

Den gamla katten jobbade som kundmottagare här på kontoret. Inget arbete som passar mig. Är inte så mycket för flyktiga bekantskaper. Känner mig inte riktigt bekväm med att vara sällskaplig med okända människor. 
De som kommer och hälsar på mig nästan varenda lördag är kända. Och så matte och husse förstås. Resten får allt finna sig i att kvalificera sig för att bli godkända av mig! Eftersom det är en noggrann och ingående prövning kan det ta tid. Därmed inte jamat att jag inte är aktiv på kontoret, för det är jag! Företar regelbundna inspektioner, mest varenda dag. Här kontrollerar jag en apparat jag inte är så förtjust i, för den låter hiskeligt rätt som det är. Man får passa på när den är tyst. 

Även om jag inte vill ha jobbet som kundmottagare, utför jag alltså andra, men nog så viktiga arbetsuppgifter!



6 kommentarer:

  1. Det syns ju tydldigt på dagens bild att du har intagit en annan roll på kontoret än din föregångare. Han var väldigt duktig som kundmottagare, du jobbar helt tydligt på ett annat sätt. Att ha en begåvad inspektör på kontoret är ju guld värt. Utgår från att dina människor förstår att uppskatta det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag jobbar mer aktivt kan man jama. Tassar dagligen runt och kontrollerar så allting är som det var dagen innan. Och jo, jag brukar faktiskt få lön, för litet naturligtvis, men några godisbitar brukar matte ge mig när hon sitter vid datorn!

      Radera
  2. Det är minst lika viktigt med en tassistent som jobbar bakom kulisserna som en kundmottagare. Det är ofta i det dolda som de största arbetsinsatserna görs.
    Det syns verkligen att du har koll på vad du gör!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker själv jag utför ett viktigt arbete när jag noga kontrollerar bl.a. alla apparater. Och hittills har ingenting krånglat heller!

      Radera
  3. Så klart att ditt jobb är jätteviktigt, annars skulle du ju inte slösa tid på det. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken alldeles utmärkt slutledningsförmåga ni har! *nickar också*

      Radera