Leta i den här bloggen

fredag 20 september 2019

Och så var det dags igen...


Någon skickade en massa papper med ett band runtom. Som tur var insåg matte genast att det fanns en betydligt vettigare användning för det långa bandet!
Direkt jag nosade på det kände jag vilken potential det hade!

Har testat det nån vecka nu, varje kväll. Absolut perfekt i både längd och motstånd!
Har därför utnämnt det till mitt näst bästa band. Det med en ögla i ena ändan är allra bäst. När jag var på katthotellet för en tid sedan hade jag packat ner det band som var nummer två då. När jag kom hem igen fanns inte bandet med i packningen! 

Det ska jag klaga på nu, när jag faktiskt ska bo där ett tag igen. Hoppas de upptäckte mitt glömda band, och att det väntar på mig när jag kommer dit i morgon. Packar nog ner det här bandet ändå. Nummer-ett-bandet lämnar jag kvar hemma, för säkerhets skull. Men jag packar också med min favoritbädd och några möss. Man vill ju sätta sin kattliga prägel på hotellrummet! 

Nu får jag önska alla några trevliga helger, för det dröjer några veckor tills jag är tillbaka.



3 kommentarer:

  1. Men oj vad du är snäll. Menar du att du givit dina människor ledigt - igen? Bra i alla fall att du ser till att packa det som är viktigt. Hoppas du får det bra på hotellet, men vi kommer sakna dig. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi hör från dig igen.

    SvaraRadera
  2. Jo, men jag har jamat att sen får de allt hålla sig hemma ett bra tag! Det blir inte lätt för dem att klara sig utan min hjälp så länge. Men jag kommer tassa ner mina erfarenheter från hotellet om precis två veckor.

    SvaraRadera
  3. Hm, kan man verkligen ha så kul med ett band? Måste be husse att beställa hem ett par stycken så vi får testa. Hoppas du får en bra hotellvistelse.

    SvaraRadera