Leta i den här bloggen

fredag 20 mars 2020

Det är två saker



Tass på dig, matte! Nu vet du vad du ska göra!
Det är två saker jag är konsekvent med. 

Det ena är var jag ska hoppa upp i mattes knä för att gosa. Kan bara ske på två ställen, när hon sitter i fåtöljen, eller på toan. Men, bara på den ena toan, den andra gills inte. Ibland måste hon sitta kvar jättelänge, för det är förstås jag som visar när det är tillåtet att resa på sig. Gosande är inget man avbryter hur som helst.

Det andra saken gäller godisutdelning. Där har jag kommit på ett så himla bra trix! Jag sätter tassen i mattes ansikte, med klorna bara litet utfällda, och tittar henne djupt i ögonen. Det gör jag varenda kväll. Ibland försöker hon låtsas som ingenting, men jag fortsätter förstås tills resultatet kommer. Alltså att hon plockar fram godisasken och kastar iväg några bitar. Blir det för få -och det blir ju nästan alltid- måste proceduren upprepas. Till slut kan det hända, och jag skäms nästan berätta det, att hon stänger dörren med mig på fel sida, och påstår att hon måste få jobba ifred?! Ja, just det, det här med tassen i ansiktet kan enbart ske på kontoret, det glömde jag berätta. Men gissa om jag protesterar?

För övrigt är det riktigt trivsamt nu, för mina människor är hemma hos mig hela tiden. Kanske har jag äntligen fått pli på dem? Önskar er en fin och solig helg!

 



 

2 kommentarer:

  1. Det märks verkligen vem som bestämmer i er familj. Men hur kan matte få för sig att stänga dörren med dig på FEL sida? Det är ju oerhört tokigt att göra så. Du behövs ju på RÄTT sida av dörren. Förstår inte matte det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att erkänna, på några få punkter har jag misslyckats med min uppfostran. Men jag jobbar förstås oförtrutet på att bli bättre!

      Radera