Leta i den här bloggen

måndag 9 mars 2020

Högst tveksamt




När jag druckit mig otörstig under vattenkranen är jag redo att rensa upp litet. Jag kan inte fatta varför matte envisas med att lägga handdukar på hyllan under mig? Jag har gång på gång visat henne hur olämpligt det är, men hon vägrar bättra sig? Fast jag ger mig inte. Ännu en gång måste jag visa henne var handdukarna ska vara, på golvet! 

Här sitter jag och lägger upp kvällens taktik. Jag börjar med de större till vänster, och fortsätter med de mindre, som ligger på sidan. Det går rätt fort, bara man sätter igång! Men jag undrar om jag kan få matte att låta bli att lägga tillbaka dem på fel ställe? Högst tveksamt.

6 kommentarer:

  1. Klart handdukarna ska ligga på golvet. Det vet till och med husse, för han brukar lägga dom där titt som tätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk, vilken klok husse ni har! Hur har ni burit er åt???

      Radera
  2. Bra jobbat Lisa, jag är också superbra på att få ned handdukar mm...från ett skåp i hallen! Keep up the good work!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte så svårt egentligen, men ett rätt onödigt jobb. Varför hela tiden belamra en hylla som borde vara tom??

      Radera
  3. Sortering av dukar och handdukar är nåt som jag tror få tvåbeningar klara av. Undrar hur det ser ut i de hem som inte har nån katt som kan sortera och lägga allt på rätt ställa? Ryser bara vid tanken på hur det kan se ut i såna hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går knappt att föreställa sig hur fantasilöst och tråkigt det måste vara?! Förresten går det knappt att föreställa sig ett hem utan katt överhuvudtaget!!

      Radera