Leta i den här bloggen

fredag 27 mars 2020

Godis och GODIS



Det finns godis. Och så finns det GODIS! Godiset ligger i en prasslande påse. Det är inte alltid jag orkar jaga det. GODISET finns i den här burken. Ni kan inte ana vilka känslor och förväntningar det väcker när matte tar fram den!
Jag kan knappt bärga mig innan hon kastat ut några bitar på golvet. Att leka "leta godis" är allra bästa leken! När det är från burken, alltså.

Här har jag ännu inte upptäckt biten på mattan, men det dröjer inte många sekunder.

Kan det möjligtvis ha hamnat något bakom dörren?

Menar du på fullaste allvar att det var sista biten, matte??

Redan sista helgen i mars?! Hoppas ni får ha det bra och slippa dumt virus!


2 kommentarer:

  1. Man undrar ju varför matte inte bara har burkgodis eftersom det är bäst? Men vi måste återigen försöka förstå tvåbeningars obegripliga sätt att tänka. Hoppas du får många GODISAR i helgen - och att vi också får det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är det också obegripligt, jag visar ju så tydligt vilket som är bäst?! Hon pratar något om ”tjock”? Vad har det med saken att göra?

      Radera