Leta i den här bloggen

måndag 8 juni 2020

En mycket kort lycka



Det kunde ha gått...


För en kort stund trodde jag att mina människor äntligen insett hur stor godistilldelningen ska vara. Gränslös, förstås! 

Det var så här. I lördags hällde husse upp det sista ur min fodertunna, och gick för att hämta påfyllning. Det här är något jag är mycket väl förtrogen med, och följde givetvis med till skåpet, det magiska, där jag vet att alla godsaker och trevligheter för en katt gömmer sig.  Döm om min förvåning när husse öppnade påsen med GODISET, det allra, allra ljuvligaste goda man kan tänka sig, och hällde över det i fodertunnan?! Jag blev alldeles till mig av de förföriska dofterna som spred sig, och försökte hoppa ner där. Husse blev förvånad, för matintresserad brukar jag inte vara?

Men jama den glädje som varar beständigt? Strax efteråt kom matte in där och förstörde alltihop. Hon hittade den tomma påsen. "Men vad har du gjort?" frågade hon husse. Först då förstod han att han tagit "fel" påse. Kunde inte varit mera rätt, om ni frågar mig, men matte tog fodertunnan och hällde tillbaka allt i påsen!!! 

En kort glädje fick jag i alla fall, för husse hann lägga litet i min matskål. Egentligen är godiset vanlig mat, men med många kalorier. Det är väl därför den är så himmelskt god?  

Husse borde städat bort den tomma påsen direkt, tycker jag.

 

4 kommentarer:

  1. Hihihi. Tycker det låter som att husse borde få ta över ansvaret för maten på en gång. Han verkar mycket bättre lämpad än matte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR faktiskt husse som ansvarar för torrfodret, problemet var den här gången att matte tog över det ansvaret, helt felaktigt naturligtvis! Precis som att hon skulle veta bättre???

      Radera
  2. Hrm, nu tycker nog jag att det är dags för lite annan arbetsfördelning i ditt hem. Matte verkar tyvärr inte vara kapabel att ha hand om din mat. Det verkar vara hög tid att husse tar över den arbetsuppgiften!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om husse bara slängt påsen med en gång hade matte inte märkt nåt på ett bra tag, inte förrän hon skulle fylla på min lilla godisask. Det hade blivit många glada dagar!

      Radera