Leta i den här bloggen

måndag 15 juni 2020

Vi får väl se?




Vilken härlig helg jag har haft! I princip har jag nu flyttat ut på min altan. Men när jag hör att matte är uppe och går på nätterna tassar jag in för att hälsa på henne. Och framför allt se till att jag får några godisbitar som tack för att jag inte biter henne i fötterna när hon lägger sig igen. 


Men helt kan jag inte släppa kontrollen där inne, förstås. Rätt som det är ställs och läggs saker på tokiga platser, och sånt måste ju åtgärdas! Jag vet inte hur mycket jag städat bort i mina dagar? Fönsterbänken jag sitter på här var nog den plats jag rensade allra först när jag kom, och den ordningen har jag lyckats behålla. Har försökt få matte att öppna fönstret litet till, men över fönster bestämmer hon, påstår hon? Ja, ja, vi får väl se hur det blir med det...

4 kommentarer:

  1. Det är inte ovanligt att tvåbeningar tror att de har bestämmanderätt över vissa saker i VÅRA hem. Men för husfridens skull kanske du ska låta henne få bestämma just över fönstret? Bara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, mycket tveksamt...Men tills jag kommer på nåt knep att få upp knuten på snöret har jag väl inget val, tyvärr!

      Radera
  2. Mattar har en väldig förmåga att hela tiden stöka till. Nu har inte vi någon husse, men vi inbillar oss att de inte är lika envisa som mattar? Vi är i alla fall glada över att vi är 3 st och kan dela på arbetsbördan. Så du har vår fulla sympati när du ensam får hålla ordning där hemma!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det du skriver om hussar stämmer nog, i alla fall är min husse lättare att dressera än matte. Har aldrig behövt ta till hårdtassarna på samma sätt mot husse. Tänk att vara tre och dela på uppfostran, vilken dröm!

      Radera