Leta i den här bloggen

fredag 12 juni 2020

Omöjlig uppgift?



Och vad är det här?

Det har flyttats blommor här i huset. De har burits ut, och när de kommit tillbaka har de luktat litet annorlunda? Jag är inte så värst intresserad av blommor (tur, säger matte), men jag vill förstås notera alla förändringar. Att uppmärksamma minsta avvikelse ingår i mina arbetsuppgifter. Det må vara en liten smula som ramlat ner på golvet, eller som nu, krukor som kommit in och har en annan lukt än tidigare.

En annan, och mycket viktig, arbetsuppgift är att hålla inkräktare borta från mitt hus. Aningen svårt när jag inte tillåts komma ut för att tassgripligen göra slag i saken. Häromkvällen satt grannkatten helt obekymrad utanför min ytterdörr! Jag blev förstås enormt upprörd, så matte öppnade dörren i tron att katten skulle springa iväg. (Jo, hon hade stängt in mig i matrummet först.) Vad tror ni den rackaren gjorde? Försökte komma in!!! Den ytterdörren stängdes fort igen. Men ni förstår att jag inte har det lätt, när en så förslagen katt med noll respekt för andras territorium bor i närheten?

Nu hoppas jag på en lugn och fridfull helg för både er och mig!




4 kommentarer:

  1. Men så jobbigt du har det! Inte nog med att saker flyttas ut ur ditt hem och flyttas tillbaka och luktar annorlunda. Sånt är frustrerande för en katt med sån utpräglad pliktkänsla som du har. Att sedan tvingas uppleva att inkräktaren försökte tränga sig in i DITT hem, samtidigt som du var förhindra av din egen matte att ta itu med situationen! Jag jamar bara - hur mycket ska en katt behöva tåla?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lyckats väl med min matteuppfostran på många sätt, men det är tydligt att den behöver stramas upp på några punkter!!!

      Radera
  2. Men jamarns så fräckt av grannkatten! Synd att du inte fick ta tag i det hela med egna tassar, då hade den garsnterat inte försökt göra om det.
    Det där med krukorna låter skumt, varför gör matte så?
    Hoppas du får en lugn helg utan grannnkatter och konstigluktande krukor
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mattar, och för den delen även hussar, gör så mycket konstiga saker, ingen mening att fundera så mycket på varför! Man får försöka hålla dem i så strama tyglar som möjligt!

      Radera