Leta i den här bloggen

torsdag 25 mars 2021

Har ni också märkt?

 

Jag ska få upp den...!

När matte sitter vid datorn vet jag vad jag ska göra. Buffa på henne, nafsa henne på händerna och krafsa på skärmen. Det är bara att hålla på tills hon öppnar...LÅDAN! Den med allt godiset i. Där ligger burkar med det rätt tråkiga tandgodiset. Och så finns provpåsar med riktigt godis. Vilken katt som helst vill förstås ha just det! 

Här har jag lyckats fiska upp en påse ur lådan, för vidare bearbetning i mer lagom arbetshöjd, och utan besvärande kanter. Dessvärre verkar de ha satt in nån slags lås på påsen, för hur jag än kastade runt den och försökte ta mig in från olika vinklar måste jag erkänna att jag misslyckades? Det bär mig emot att inte klara av det jag vill. Och har ni också märkt hur oerhört tvättsugen man blir när det händer??


 

6 kommentarer:

  1. Du borde gå på kurs hos Bosse, han öppnar såna påsar på ett par sekunder till mattes förtret och vår lycka.
    Han hälsar att det gäller att hitta rätt ställe och bita hål i den
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde verkligen gå en sån kurs! Jag tycker det är JÄTTESVÅRT att öppna påsar.

      Radera
  2. Ytterst irriterande med lås. Husse har sagt att han funderar på att sätta såna på skåpen, bara för att en stackars katt inte ska kunna ta sig en bit nattmat. Husse säger det dunsar och smäller när vi försöker öppna skåpen. Varför kan dom inte då vara öppna? Varför kan inte din gottispåse vara öppen?? Vi bara undrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara injama till fullo!!! Tvåbeningar har nog ingen som helst känsla för logik??

      Radera
  3. Det är alltid olyckligt med felkonstruktioner, men särskilt olyckligt när godispåsar är felkonstruerade, vilket verkar vara fallet ganska ofta. Jag hoppas verkligen du lyckas finna ut hur du ska lyckas öppna påsarna. De är värda att jobba lite för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Felkonstruerade är jamet! Där borde förstås finnas ett område som var tunnare och lätt avbitet! Att de inte tänkt på det?!

      Radera