Leta i den här bloggen

torsdag 11 mars 2021

Morötter saknas

 


 Jag vet inte vad jag ska tro om detta? Jag skulle så gärna vilja hoppa upp och nosa på det där vita, men jag tvekar? Min instinkt säger mig att det inte är lämpligt att sätta ner tassarna på tyget där framför mig. Och att ta ett skutt direkt över till det där mystiska vita känns aningen riskabelt. Ibland måste man ta vissa risker, men en klok katt förstår när man ska avstå. Chansen till belöning måste överstiga den fara man utsätter sig för.

Så efter moget övervägande beslutar jag mig för att lägga ner den här undersökningen, i brist på morötter.


2 kommentarer:

  1. Din instinkt har nog inte svikit dig idag heller. Det är nog klokt att avstå från det där vita. Tror faktiskt inte det är särskilt gott heller. Och som du säger, när chansen till belöning överstiger risken för motsatsen så avstår en klok katt. Men - morötter??

    SvaraRadera
  2. Du vet sånt där konstigt människoprat...de säger att morötter är sån slags belöning? Så jag skojade litet att jag också ville ha morötter för att gå vidare med den här undersökningen!

    SvaraRadera