Leta i den här bloggen

fredag 22 november 2019

Basta!



Och nu ligger du bara kvar tills jag ger min tillåtelse! Basta!!

Matte är en riktig sjusovare. För det mesta får jag vänta timme efter timme på att hon ska vakna. När hon äntligen börjar röra på sig blir jag förstås både glad och lättad, och skyndar mig upp från hennes fötter, mot huvudet. Sedan är det bråttom att inta en behaglig ställning mot hennes axel innan hon får för sig att resa på sig. Sätter också på spinnmotorn på full effekt. Det brukar få henne lugn, men ibland kommer hon med dumma påståenden, som att hon måste kliva upp. Det ignorerar jag bara naturligtvis! Självklart är det jag som beslutar när så ska ske!

Önskar er sköna gos-stunder och en fin helg!



 

4 kommentarer:

  1. Ha-ha-ha, jag tror jag skrattar svansen av mig! Matte menar väl inte allvar med att HON ska bestämma när hon ska gå upp *orolig*?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det löjeväckande? Men var inte orolig, inte släpper jag befälet!!!

      Radera
  2. Matte får väl vakna lite tidigare så att hon hinner gosa med dig innan hon går upp? Ibland krånglar de till allt i onödan!
    Vi önskar dig och de dina en härlig helg med lååångt morgongos
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är väl bara att ställa klockan litet tidigare? Hur enkelt som helst!
      Och jag önskar förstås er detsamma!

      Radera