Leta i den här bloggen

fredag 1 november 2019

Minnen




Puff, Piff och Gustav - älskade och saknade

Husse och matte säger att det här är en helg vi ska minnas. Alltså komma ihåg, och tänka på, människor och djur som funnits, men som vi inte kan se längre. Jag har inte så stor erfarenhet av det. Katten Gustav, som bodde här förut, träffade jag nästan aldrig. När han försvann strax innan jul förra året märkte jag förstås ändå att han var borta, och det tog ett tag innan jag förstod att han inte skulle komma tillbaka. Som ni kanske vet är jag nöjd med att vara ensam katt här, tycker det är enklast så. Men mina människor pratar om katterna som bott här förut, och nu brinner det ljus ute i trädgården på deras sovplatser.

Jag kan tänka mig att minnas roligare saker. Som när jag var liten unge till exempel. Vad modig jag var! Så där skulle jag aldrig våga göra idag!




Men på den tiden var det inga problem, och naturligtvis har jag aldrig ramlat! Man vet väl var tassarna ska sättas ner?! 

Nu önskar jag alla en fin, minnesvärd och vacker helg!






5 kommentarer:

  1. Jag förstår att dina människor tycker att man ska minnas de som funnits hos dom men som inte längre är där. Tror de ser från där de nu är att de tänt ljus för dom. Det är ett sätt att hedra deras minne. Många gör nog så idag. Du har ju också många minnen redan och en dag om många, många, många år kanske dina människor minns dig på samma sätt som de idag minns Piff, Puff och Gustav?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstås observerat att det inte är som vanligt där ute, det brukar inte lysa där ute i trädgården? Jo, jag har jättemånga minnen, och ska minsann se till att matte och husse minns mig. ALLTID!

      Radera
  2. Rip gustav min gamling lever än men med näd och näppe är 19,5

    SvaraRadera
    Svar
    1. men en av mina ormar dog i veckan hon blev nästan 22

      Radera
    2. Så gammal som Gustav blev, man får glädjas åt varenda dag när de är så gamla, och ha styrkan att kunna säga farväl när man märker att det är dags. Önskar dig och din katt ännu många fina dagar!
      22 år, visste inte att ormar blev så gamla! Då har hon/han säkert haft ett bra liv!/Lisas matte

      Radera