Leta i den här bloggen

fredag 8 november 2019

Musjakt, fortsättning

I måndags berättade jag om hur matte kom och förstörde mina jaktchanser när jag satt på pass under diskbänken. Men nya möjligheter öppnade sig snart! Fast den här gången fick jag en tuff motståndare! Fick korn på den redan på natten efter, men då smet den. På morgonen markerade jag att den befann sig bakom min låda. När matte flyttade på den satt den där inne i hörnet. Men, kan ni tro, den smet igen!


Flera gånger den dagen försökte jag få fatt på den. Matte gillade inte att den sprang in i sängkammaren, hon är litet mesig när det gäller att sova med möss? Jag ville inte heller ha den där,  fanns alldeles för många svåråtkomliga ställen att gömma sig på. Men, idag är matte lugn igen, för gissa vad som göms bakom mig där inne i duschen?

Sådärjam, då var det avklarat!!

Den här veckan har det varit bara jag och matte hemma. Har därför tagit tass om henne litet extra, det måste jag jama. Och det ska jag fortsätta med, hela helgen. Det är inte mycket till uteväder, men jag önskar alla en skön helg ändå!



4 kommentarer:

  1. Dig kan man verkligen lita på när det gäller! Både när det gäller luska ut och att ta tass om matte.
    Vi önskar er båda en trevlig helg inne i värmen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, mig kan man lita på! När det gäller musjakt kan man jama att det är att förena nytta med nöje. Åtminstone för min del!

      Radera
  2. Vilken duktigt jägare du är. Borde få bragdmedalj i nåt TV program för din insats. Skönt att du fanns där för matte också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är jag duktig?! Vem vet, det kanske blir nån bragdgala på TV?? Vad är fotbollsgala om man jömför??

      Radera