Leta i den här bloggen

fredag 29 november 2019

Ta-dam!


Tada-tadam-tam-tam...det är verkligen synd att ni inte kan höra hur vackert jag spelar! Eller vackert och vackert, det är nog mera hårdrock kanske? Hur jag gör? Låter tassarna gå det allra fortaste jag kan! skapas musik!

Jag har tre ställen jag håller konsert på. 1) Inuti torkskåpet, mot ena väggen där. Det är mitt favoritställe, för ekot och akustiken där inne är helt fantastisk! 2) På spegeldörren, som syns på bilden här. Dörren sitter inte så hårt, så det blir som litet extra skrammel när den vibrerar. 3) Mot en inglasad tavla som sitter ovanför ett skåp i hallen. Av nån anledning brukar det inte gillas av mina inneboende? Alltså brukar det  bli mest korta, men intensiva, spelningar på den scenen, och företrädesvis på natten. Då hinner jag ganska långt på min låt innan jag blir avbruten.

Som ni kan se har jag en hänförd publik. Inte så stor i antal, kanske, men väldigt trogen. Han heter Jellon, och har tillhört familjen sedan långt innan första katten flyttade in. Nån gång i forntiden, alltså. 

Nu stundar den skojiga tiden när det ställs fram leksaker litet varstans i huset. Ska bli spännande att gå igenom allt och se vilka jag ska godkänna, och vilka som jag tycker passar bättre på golvet? Antar att de flesta av er också får fullt upp med detta den närmaste tiden? Önskar er en riktigt mysig helg!


2 kommentarer:

  1. Vad synd att vi inte kan höra dina konserter! Måste vara väldigt njutbart. Och så bra att du har tre ställen att konsertera på! Nu behöver ju inte dina människor gå på nån adventskonsert. Då sparar de både tid och pengar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan i alla fall jama att JAG njuter nåt alldeles oerhört av att få utlopp för all min musikalitet! Adventskonsert? Helt överflödigt, jag spelar helt gratis!

      Radera