Leta i den här bloggen

fredag 15 maj 2020

Antihalkskydd



Alltså, nu måste matte göra något åt sina halkiga ben!! Det höll på att gå riktigt illa för mig på morgonen, när jag satt mig i hennes knä för att gosa litet. När hon flyttade sig åt sidan förlorade jag balansen, och föll handlöst ner mot golvet. För att klara mig utan skador klamrade jag mig hårt fast på det som kändes som en brant klippvägg. Där hängde jag, med framtassarna uppe på toppen, och baktassarna stadigt förankrade på smalbenen. 

Matte försökte rädda mig genom att lyfta mig under rumpan. Det gick väl sådär, men jag lyckades i alla fall ta mig loss välbehållen. Nu hoppas jag matte sätter in åtgärder så det här inte inträffar igen. Det måste väl finnas antihalkskydd att smörja in sig med?

Önskar er en halkfri och skön helg!

3 kommentarer:

  1. Men lilla vännen så tokigt det kan bli utan halkskydd! Hur har matte tänkt där? Jag hoppas verkligen matte löser problemet inann nåt riktigt tokigt händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förstår hur otäckt det var att hänga där helt utan skydd?! Matte bara måste göra något åt sina ben innan jag gör mig riktigt illa!

      Radera
  2. Men oj vilken traumatisk händelse för dig! Det där hade kunnat gå riktigt illa.
    Här har jag samma problem ibland men som tur är har det aldrig gått så illa. Skall visa matte det här så hon också vidtar åtgärder.
    Hoppas du får en halkfri helg!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera