Leta i den här bloggen

måndag 25 maj 2020

Usch!


Det här gillar jag inte. En annan katt har flyttat in någonstans i närheten! Det hade väl gått an, om den inte haft fräckheten att komma upp på min trappa flera nätter nu! Och det stannar inte vid det, den har mage att jama emot när jag rätt skarpt (matte säger att jag för ett himla liv?) beordrar den att sticka härifrån, och det kvickt!



Ja, stick härifrån! NU!!!
Där kryper den sakta, sakta iväg.  Tänk om jag inte haft ett nät framför mig?! Det ska den vara tacksam för!


Det var förstås alldeles mörkt ute mitt i natten, så bilderna är litet suddiga. Men ni ser att jag numera måste utöka altanbevakningen på nätterna. Hoppas den snart har förstånd nog att hålla sig härifrån.



2 kommentarer:

  1. Aj då. Det där ser inte bra ut. Betyder mycket extra arbete för dig. Precis som du inte hade mer än nog ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått lägga om mina rutiner litet, för allt nattarbete gör att jag måste ta igen mig mer på dagarna. Men jag känner att jag måste öka bevakningen på nätterna, det är en stor oro att veta om att inkräktaren smyger omkring här.

      Radera