Leta i den här bloggen

fredag 29 maj 2020

Ett vakande öga




Det blir många extra kontroller som måste göras varje natt nu för att se till att oönskade katter inte uppehåller sig här. Därför blir det en hel del mer sovande på dagarna, det ska erkännas. Då är det bra att ha gott om sköna bäddar. Just nu är det här min favorit. 

Den fick ligga orörd rätt länge efter att matte köpt den, men en dag kände jag för att provligga, och blev efter det min nummer ett, åtminstone för tillfället. Förut gillade jag den vita bäst, men den luktar inte alls gott längre? Filten är rätt mjuk och gosig, men passar nog bättre vintern, tror jag.

Snart är det så varmt på altanen att jag kan sova uppe på min klöstunna där. Perfekt, då kan jag både koppla av och samtidigt hålla ett vakande öga ut över mina domäner. Sånt klarar ju en katt av utan problem!

Önskar er jättehärlig försommarhelg!

 

 

1 kommentar:

  1. Visst behöver man lite olika bäddar att välja mellan. Tror också att din vita bädd kan passa bättre på vintern. Förstår att du kan det snärjigt nu med nattbevakning. Det får ju bara inte hända att det dyker upp oönskade gäster när du inte kan ha koll på dom. Skönt att du kan ta igen din förlorade nattsömn på dagen.

    SvaraRadera