Leta i den här bloggen

fredag 26 april 2019

Det vet väl alla?



Hej matte,vad vill du? Jag har inte tid just nu, ser du väl?

Katten hoppade nyss på mig, och det duger ju inte! Måste sättas på plats direkt. Vad säger du? Tror du inte han hoppade på mig? Jam,  jag är i alla fall helt säker på att han tänkte göra det! Och inga tvivel får råda om vem som bestämmer här i huset!


Det är litet märkligt med min kompis Katten. Han är från samma land som jag! Faktiskt inte så många mil från där jag föddes, nere på spanska solkusten. Matte såg honom sitta där i ett skyltfönster, och hon tyckte precis att han ropade på henne? Det var väldigt många år sedan, minst tjugo, säger matte. Så många år kan jag inte föreställa mig. 

Trots att han är så gammal vill han fortfarande leka och busa. Om jag biter litet för hårt jamar han. Det respekterar jag. Han är ju trots allt en vän. Men som sådan måste han också känna till vem som är boss här. Och det vet väl alla vid det här laget??

Och så önskar jag alla en härlig sista helg i april!

   


4 kommentarer:

  1. Men om katten kunde ropa till matte så måste hon väl förstå att den även kan hoppa på dig? Inget konstigt ju?
    Naturligtass måste du visa vem som bestämmer.
    Vi önskar dig och de dina en trevlig helg! Här skall vi hjälpa matte plantera lite goda blommor på balkongen
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. VÄLDIGT smart synpunkt, måste jag jama! Så logiskt kan förstås inte matte tänka.
      Plantera blommor låter kul, hoppas jag också får hjälpa till med det här!

      Radera
  2. Ingen kan väl tvivla på vem som är boss i ditt hem? Det vill nog till att du stoppar varje försök att ta över den rollen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fullt upp med att ständigt behålla rangordningen här. Det är ju trots allt MITT hus!!

      Radera