Leta i den här bloggen

måndag 8 april 2019

Soligt!



Förutom att husse har rymt norröver har jag haft en
sommarskön helg. Lika varmt ute som inne, det gillar jag! I lördags hade jag som vanligt besök av de korta människorna. Måste erkänna att den minste var litet väl närgången för min smak, men det ordnade sig efter ett riktigt fräs. Man måste sätta gränser. När de gett sig iväg lade vi oss en stund på sängen, matte och jag, och njöt av lugnet och friden. Jag kopplade på spinneriet för fullt, för alldeles tyst behövde det ju inte bli?!

Idag är det litet kyligare, men man kan förstås hitta värme i solen inomhus också.  Sedan jag fixat till mattan litet konstnärligt, satte jag mig och solade ryggen en lång stund. Nu vill vi ha massor av soliga dagar, både matte och jag!



4 kommentarer:

  1. Hihi. Minns när Gustav försökte rädda svansen när en minsting försökte få tag i honom. Tycker du hanterade det riktigt bra.
    /Tindra och Viska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag är nog mycket mer bestämd med vad jag tillåter, eller kanske mest INTE tillåter?!

      Radera
  2. Innan jag hade läst färdigt tänkte jag, att det var väldigt vad matte var konstnärligt lagd. Men sen såg jag ju att det var du som arrangerat mattan så stiligt. Det borde jag så klart förstått från början.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte? HA-HA, hon hade ALDRIG fått till det så vackert!!!

      Radera