Leta i den här bloggen

fredag 25 oktober 2019

Går det?




Går det att ställa fram något nytt utan att det upptäcks och undersöks av husets katt? Jag tror inte det.  Och det behöver inte vara något rätt stort och rejält, som en tömd lingonburk, det kan vara en liten smula som ramlat ner på golvet. Minsta lilla avvikelse noteras ögonblickligen. 
Att min tomma matskål står i vasken och blötläggs en stund är helt normalt. Alltså inte värt någon kontroll. Den brukar stå där en stund varje dag. 
Jag brukar alltid lämna litet av soppan jag får till kvällsmat. Inte själva spadet, det är ju det bästa, men ibland har de glömt göra småbitar av köttet?! Det gillar jag inte! För min del hade jag uppskattat att få bara soppan, utan tjafs i. 

Och så blir det helg igen, den sista i oktober. Dessutom ska vi få sova en timme längre, påstås det, men sånt larv bryr en katt sig förstås inte om! Tänk, att låta en klocka besluta om så viktiga saker? Det är väl kroppen som bestämmer det? Ha det så skönt i alla fall!


  

6 kommentarer:

  1. Det kan väl inte vara många tvåbeningar som fortfarande tror att de kan göra förändringar utan att det noteras av husets katt? Det vore märkligt i så fall. Och visst är soppan det godaste. Tjafset är ju bara smaksättare, men tvåbeningar framhärdar och tror att vi behöver det med. Ha! Men det är lika bra de får tro det. Och det där med klockan har du förstås rätt i. De tror att det styrs med en rund tavla med visare på. Hur kan man bli så inbilsk?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är de mäkta imponerade av min förmåga att direkt registrera minsta förändring. Men det är förstås helt naturligt för mig!
      Jo, att låta sig styras av en klocka visar väl rätt väl hur smarta de är, våra människor?

      Radera
  2. Så du gillar soppa? Här vägrar vi enscsmaka på den, vi vill ha gelé. Eller rättare sagt så kräver Bosse och Hasse gelé, jag smakar bara lite när jag har lust, föredrar torrisar.
    Vi önskar dig och de dina en härlig helg med mycket mys
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är som du, gillar mest torrisar. Matte har försökt pracka på mig säkert tio olika sorters blötmat, men det går jag inte på! Kycklingsoppa och soppa med tonfisk går an tycker jag. Ibland tycker jag till och med att det är riktigt gott!

      Radera
  3. Vi katter har ju en ofelbar instinkt när det gäller nya föremål i hemmet. Klart att det måste undersökas, så det inte är något farligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis! Vem vet vad som kunnat hända utan mina kontroller?

      Radera