Leta i den här bloggen

tisdag 8 oktober 2019

Som vanligt




Nu har jag varit hemma i nästan en vecka. Allt är som vanligt igen. Finns det något bättre? Att få känns sig lugn i vardagen med sina invanda rutiner. Jag trivs med det. Sedan jamar jag förstås inte nej till ett eller annat äventyr, det kan man kosta på sig när man är trygg och säker. Då lurpassar jag på Monstermänniskan eller balanserar högst upp på Farliga Bergets kant. 
Här på bilden är dock alla tankar på äventyrligheter långt borta. Jag bara njuter av lugnet och friden.
Kan förresten meddela att ingen mus synts till sen jag kom hem. Men människorna är mycket tacksamma över att en vakthavande katt tjänstgör här på nätterna!

 

2 kommentarer:

  1. Vanligt är bäst - om man har det bra alltså. Lite äventyr då och då är så klart kul, men man ska bestämma själv! Människorna ska inte hitta på äventyr åt oss. Förstår att de är tacksamma över att du tjänstgör på nätterna. Jag bara undrar: är det tillägg på godisransonen då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt i att man ska bestämma själv vilka äventyr man vill ha! Och när jag tänker efter...jag vill helst bestämma ALLT själv!
      Självklart ska jag ha GO-tillägg på nätterna, att jag inte kommit på det själv?

      Radera