Leta i den här bloggen

fredag 18 oktober 2019

Jaktrapport med mera



100% koncentration!

Någon som undrar hur det går med min musjakt? Bra, kan jag jama! Människorna flyttade ut alla onödiga prylar som fanns under diskbänken och ställde upp dörrarna.Vad som sen hände är mellan mig och musen. Kanske är det en bra idé att lägga den mera synligt nästa gång? Matte var inte så förtjust i att stöta emot den där jag gömt den? Men hon får väl se var hon sätter ner fötterna? 
Jag är ganska säker på att det blir minst en "nästa gång". Hör ju hur det låter bakom skåpet under diskbänken på kvällarna. Och människorna är tacksamma för min vakthållning!

Har ni också fått en påse som heter Gottebitar, ni som får hem en katt-tidning varje månad? Nu ska jag berätta vad jag tycker om Gottebitar. INTE! Jag försökte verkligen få i mig en bit, för den låg där mitt godis brukar ligga. Tog biten i munnen säkert 3-4 gånger, innan jag tvingades ge upp, och spotta ut den. Tack och lov har jag riktigt godis i en låda bredvid datorn. Hoppas på riklig tilldelning nu när det blir helg. Och en skön sådan önskar jag er, trots höstrusk!


6 kommentarer:

  1. Om du nu gör grovjobbet så är väl det minsta man kan begära att dina människor ser efter var de sätter ner fötterna? Och det är väl lika bra de vänjer sig eftersom du anar mer jobb med musarna. Hoppas att den där "godbiten" du fick inte skulle föreställa nån kompensation för ditt hårda arbete?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara hålla med! Jag ska väl inte behöva lägga musen demonstrativt mitt på golvet? Men jag tror att de är litet mer uppmärksamma nu?
      Nädå, matte hade sina misstankar, eftersom det där "godiset" var litet mjukt. Mjukt är inte min min grej, hårt och knaprigt ska det vara!

      Radera
  2. Vad är det för sätt att skicka oätligt kattgodis till en bloggkatt? Hoppas det blir ändring till nästa gång. Angående muslingen så håller vi med ovanstående, matte får väl se var hon placerar fötterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det inte heller. Men de har skickat gott godis också, men det var rätt länge sen.
      Ja, jag tänker då lägga min muslingar precis där jag vill!

      Radera
  3. Åh, vi önskar också att vi hade riktiga möss att jaga, men matte håller konstigt nog inte med.
    Det var nog något fel på din godispåse. Här öppnade vi tidningen och godispåsen alldeles själva när matten var på jobbet och åt upp innehållet och kräktes upp det tillsammans med delar av påsen på hallmattan. Matten säger att vi får skylla oss själva när vi tuggar i oss även påsen? Är inte det lite elakt?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan jama att människorna här inte heller är särskilt förtjusta!
      Verkligt elakt av er matte att fälla en sådan kommentar! Skylla er själva? Fast jag måste erkänna att jag inte förstår varför ni alls brydde er om påsen? Kanske påsen var godare än innehållet?

      Radera