Leta i den här bloggen

måndag 28 oktober 2019

Det hände nåt konstigt igår



Igår kväll när jag var ute på altanen upptäckte jag nåt intressant. En bräda där nere flyttade på sig när jag pillade på den? Hur spännande som helst! Fortsatte förstås putta på den, mer och mer. Och rätt som det var hände det! Ett hål uppenbarade sig därunder!! En sån chans missar man ju inte!  

På ett ögonblick var jag ute på andra sidan, bara för att upptäcka att det vräkte ner vatten uppifrån?! Så obehagligt! Skyndade mig runt hörnet och satte mig i säkerhet under taket på den andra altanen. Vet av erfarenhet att innanför den dörren finns värmen och tryggheten. Väntade där, tills jag hörde husse borsta tänderna på andra sidan väggen. Då ropade jag på hjälp så högt jag kunde. 

"Det var ett väldigt liv på Lisa" sa husse till matte, "är hon instängd nånstans?" Det öppnades dörrar och letades. Då såg matte att det lyste på altanen, en sån där lampa som tänds när någon är där. Och äntligen öppnades dörren! Jag, som legat tryckt mot den, nästan ramlade in. Vilken lycka att vara inne! Vad jag njöt! Åtminstone tills jag ville tassa ut på min gamla altan igen. Luckan var låst!! Provade massor av gånger hela natten med samma nedslående resultat.



Men sedan husse varit ensam på altanen ett tag på morgonen fick jag äntligen komma dit igen! Det första jag gjorde var förstås att undersöka om hålet fanns kvar?

Kollade på alla sätt, även tassgripligen!

Men nä, det verkar stängt. Visserligen var hålet nere vid golvet förut, men man vet ju aldrig, hål kan ju flytta på sig! Men nästa gång jag rymmer ska det nog bli i solsken!



6 kommentarer:

  1. Oj vad spinnande med hål! De hade nog vi också undersökt.
    Men tycker nog ändå att du skall låta bli att rymma Lisa, även i solsken. Det kan vara otäckt där ute och att vara vilsen vill man inte vara!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tredje gången jag rymmer nu, och varje gång har jag bara velat in igen? Väldigt konstigt, man borde ju passa på att hitta på något kul? Men ni har rätt, det ÄR faktiskt rätt otäckt där ute!

      Radera
  2. Oj, vilket äventyr! Men kanske bättre att ge upp det där med rymning? Låter som om det inte är din grej. Har man fått ett sånt bra hem som du är det nog bättre att hålla sig där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det har inte varit nån vidare succé hittills med mina rymningar, har bara varit otäckt där ute. Men det kan man ju inte veta hur det blir nästa gång? OM det skulle uppenbara sig nåt nytt hål, vill jama!

      Radera
  3. Vilken spinnande upptäckt! Men det var ju väldans oturligt att det kom massa otäckt vatten på dig just då, men du har säkert mer tur nästa gång. *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni kan inte tro hur blöt jag blev! Fick göra mig i ordning i flera timmar sen. Det är rätt skönt att ha tak över huvudet här inne!

      Radera