Leta i den här bloggen

fredag 8 mars 2019

I blåsväder





Just nu är det riktigt inneliggarväder. Det viner där ute. På altanen välte nyss en av grillarna. Jag låg och vilade med husse, men gissa om jag flög upp när det smällde till?! Vakthavande katt var på tassarna på mindre än en sekund för att se vad som stod på? Noterade dock snabbt att en vält grill inte var något att bry sig om.

I helgen blir det mest de vanliga sysslorna som ska skötas. Leka med de små människorna. Hålla koll på den välbesökta Restaurang Pilfinken. Allmän uppfostran av matte och husse, ett arbete som aldrig får försummas. Allt varvat med lagom doser avkoppling. Det blir nog en bra helg. Önskar er detsamma!



2 kommentarer:

  1. Det var allt tur att du så snabbt noterade vad som hände där ute. Det måste lugnat dina människor när du jamade att det bara var en vält grill och inte nåt att bry sig om. Hoppas ditt oförtröttliga arbete med att uppfostra dina människor visar resultat snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina människor tog det helt lugnt när de såg på mig att det inte var någon fara. Det är allt tur att de har mig!
      Och jag måste jama att jag nått rätt stora framsteg i min uppfostran. De sköter sig bättre och bättre!

      Radera