Leta i den här bloggen

fredag 29 mars 2019

Litet sur kan man bli





Så ska det bli en helg igen. Jag ska få många gäster. Är litet osäker på om jag uppskattar det? Besökare ska helst komma några i taget, tycker jag. Fast jag kanske inte behöver bry mig så mycket? Har hört att ett privat rum ska ställas i ordning till mig. Skälet till det är dock väldigt suspekt. Matte och husse tänker nämligen placera ut en massa mat på bänkar och bord. Och de undanber sig att jag provsmakar!! Riktigt småsint, om ni frågar mig. Hur spännande hade det inte varit att få tassa omkring bland allt, nosa och känna dofterna, och ta sig en slick emellanåt? Därför räknar jag minsann med någon slags kompensation inne på mitt rum!

Önskar alla en riktigt mysig helg!

3 kommentarer:

  1. Inte provsmaka? Men hur skall gästerna då veta att maten är kvalitetssäkrad och av högsta kvalitet? Hur tänkte husse och matte där?
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar min tass ifrån dem, de får skylla sig själva om de blir sjuka i magen eller så. Så onödigt, när de har tillgång till världens bästa nos!

      Radera
  2. Undrar om dina människor förstår vilka risker de utsätter gästerna för? Bjuda på icke kattifierad mat? Nåjam, hoppas det går bra i alla fall. Men rejäla smakbitar, serverade på ditt rum är ju det minsta man kan begära.

    SvaraRadera