Leta i den här bloggen

måndag 25 mars 2019

Tur att jag finns



Det blir mer och mer att titta på där ute. Ibland, som igår kväll, noterade jag att fara hotade, och rusade fram och
Inget att rapportera för tillfället
tillbaka genom huset. Man kunde ju förvänta sig någon reaktion från människorna? Att de skulle hjälpa mig att kontrollera vad som rörde sig utanför huset, till exempel. Men icke.  Men min idoga vakthållning gjorde i alla fall att det försvann. 


Så här på dagtid är det för det mesta lugnt. Men inspektionerna måste förstås fortgå. Som katt och chef i huset är det mitt ansvar att ha full kontroll. Alltid.


2 kommentarer:

  1. Visserligen är det ett gott betyg åt dig att dina människor litar så mycket på dig att de inte behöver se vilka faror som hotar. De litar så klart på att du tar tass om allt. Men, LITE intresse kunde de ju visa kan man tycka. Om inte annat så för att visa sin uppskattning för ditt hårda arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man får väl tolka det positivt, att de känner sig så lugna med mig närvarande? Men det är klart att jag skulle uppskatta litet visat intresse!

      Radera