Leta i den här bloggen

fredag 24 maj 2019

En speciell dag


Kurr, kurr för min och alla andra mattar på söndag!

Jag jamar för matte varenda dag hur mycket jag tycker om
henne. För husse också,  jag gör ingen skillnad på det viset. Även om de är bra på olika saker. På nätterna är matte bäst. Om jag vill sova hos någon av dem, så är det hos henne. Men nu, när det inte är så kallt på nätterna, är jag mycket ute på altanen. Annars är jag helst i vardagsrummet för mig själv. 

På morgnarna är husse bäst. Han kliver upp i någorlunda anständig tid, och det första han gör är att fylla på mat till mig. När jag hör att han är på gång springer jag det fortaste jag kan för att möta honom. Han måste ju få veta hur jag uppskattar hans goda vana i det avseendet. 

Om någon av dem lägger sig ner på dagarna visar jag högt och ljudligt  hur mycket jag tycker om det. När det gäller husse har jag dresserat honom till att lyfta armen så jag kan ligga med nosen i hans armhåla, något som förvånar matte litet, men vad vet hon om vad som luktar gott? På matte kan jag ligga var som helst, det är inte så noga.

Med det jamat vill jag gratulera alla mattar på söndag, och hoppas att ni får en jättetrevlig helg! Och det gäller förstås alla hussar också, även om människorna bestämt att just den dagen är mammornas och mattarnas speciella!


4 kommentarer:

  1. Så bra du har organiserat det mesta där hemma. Det är tydligt att du valt helt perfekta människor. De ställer ju upp för dig på alla olika sätt. Vad mer kan man begär av tvåbeningar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, tack, jag har fått ordning på det mesta, men det har krävts sin katt, det kan jag jama! Somligt har jag fått traggla gång på gång innan de fattat. Konstigt nog kallar de det "ge upp???

      Radera
  2. Husse har nog kattmynta under armarna. Det tyckte Amanda också om sin husses 😹... Nu har de varandra igen bortom Regnbågen och kan mysa ihop som förr i tiden...

    😻 Nospussar 🐾

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte tror INTE på kattmynta, konstigt nog? Fast jag bryr mig inte, hon behöver ju inte ligga där och nosa om hon inte vill! Jo, husse var säkert där och tog emot Amanda när det var dags...

      Radera