Leta i den här bloggen

fredag 31 maj 2019

Värsta retstickorna



Så fruktansvärt frustrerande, gissa om jag blir upprörd?!

Och rätt som det är sitter det två retstickor där!

Jag blir så upprörd! Hela tiden kommer de, en eller två, och sitter där på räcket att tittar på mig. Vickar på huvudet retfullt fram och tillbaka, innan de flyger in i ett litet hus som sitter på väggen bredvid fönstret. Men innan jag hunnit lugna nerverna är de tillbaka igen, stirrande på mig. Och så hoppar de eggande fram och tillbaka, säkerligen bara för att reta mig? Så känner jag det i alla fall, och kan inte låta bli att jama ut min frustration. Matte säger att det är fullt med ungar i det lilla huset. För min del hoppas jag då på att någon av dem ska hitta in till mig på altanen. Då skulle det åtminstone komma ut något gott av all irritation jag måste känna nu.

Nu kommer första helgen i sommarmånaden juni. Hoppas det kommer vara sommarvarmt och skönt också, och en härlig helg önskas dig!



4 kommentarer:

  1. Du har det verkligen tufft. Tur att du är så pass tålmodig som du är. Jag ser ibland såna där retstickor utanför mitt fönster här på katthemmet, men jag brukar retas tillbaka genom att ignorera dom! Tror de blir ganska upprörda då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ignorera dem?? När de sitter där och retar mig femtiotolvtusen gånger varje dag? Nä, det klarar jag inte. Önskar jag vore så cool som du!

      Radera
  2. Tänk att ha sånna små retstickor heeela dagarna. Eftersom de har huset fult med ungar måste de jobba hårt för att mätta dem... Du får vara tålmodig och bara titta en liten stund i taget.
    Ha en härlig helg!

    🐾 Kram å puss på söta nosen 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du vad? De har slutat hålla på och reta mig nu! Såå skönt med lugn och ro utanför fönstret!

      Radera