Leta i den här bloggen

onsdag 15 maj 2019

Fönstertankar




När jag flyttade hit bodde det en annan katt här. Jag förstod aldrig riktigt hans roll här i huset? Matte menade att han bott här i jättemånga år, att han faktiskt var här först. Med nån slags undermening att jag skulle underordna mig och överlåta chefskapet till honom?! Självklart helt uteslutet!

Jo, där ute fick han bestämma precis vad han ville. Och han var ute mycket. Men var det dåligt väder brukade han ofta sitta i det här fönstret och titta. Mitt favoritfönster är det mot restaurangen med de bevingade gästerna. Där satt aldrig den gamle katten, kanske för att han kunde tassa in på restaurangen och mingla med gästerna? Hur som helst, det är ganska mysigt att sitta här och spana också. Jag är rätt nöjd med den frihet jag har nu. Behöver fila litet på min uppfostringstaktik när det gäller husse och matte, men de lär sig nog. 

Det är sånt man kan fundera på när man sitter i fönstret och spanar.

 

2 kommentarer:

  1. Nu är det nog faktiskt så att många av oss som följer din blogg, först lärde känna din föregångare under många år. Det var en väldigt fin katt och rolig var han också. Jag, liksom matte, så nog honom som chef ända till slutet, men nu är det så klart du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på alla förändringar jag blev tvungen att införa så fort jag kom måste jag jama att vi i så fall såg väldigt annorlunda på hur chefskapet skulle bedrivas. Men nu har jag ju fria tassar och är riktigt nöjd med mina inneboende.

      Radera