Leta i den här bloggen

måndag 13 maj 2019

Jakt och jakt



En gul jättenyckelpiga är under attack...

...den har inte en chans!

Kolla vilken snygg snurra jag fick till av den! Eller är det en satellit som svävar ovanför mig?

Fast vet ni vad, idag behöver jag inte nöja mig med nyckelpigejakt, jag har nämligen fått praktisera min jakttalang på äkta vara! Till min stora glädje hade en av gästerna från Restaurang Pipiga Pilfinken tagit sig in på min altan! Som jag har väntat, det var väldigt länge sen sist. Tyvärr blev gästen trött väldigt fort, och la sig att sova. Det tyckte jag var trist, så jag tassade därifrån. Rätt mycket senare kom husse och hittade gästen, som då fortfarande sov. Riktigt tråkig typ!

På sätt och vis är förstås den gula jättenyckelpigan bättre att jaga och leka med, för den hänger ändå med på allt, ända tills jag vill göra nåt annat. Hoppas jag hittar en litet mer uthållig gäst från restaurangen nästa gång.

 



4 kommentarer:

  1. Undrar hur knäpp den där nyckelpigan är som tror att den har en chans mot dig? Men vad var det för trist gäst du fick på besök från Pipiga Pilfinken? Lite mer aktion kan man väl begära från en gäst?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till nyckelpigans försvar måste jag jama att den i alla fall inte ger upp direkt som den där gästen. Jag blev ju väldigt glad och upphetsad över besöket, och så bara lade den sig direkt? Som du skriver, litet uthållighet kan man väl begära?

      Radera
  2. Men oj vilken tråkig gäst! Den kanske fick sån där matkoma som tvåbeningar pratar om ibland efter restaurangbesök?
    Nyckelpigan verkar mycket skojsigare, men man ser direkt att den inte har en chans mot dig
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, nån slags koma fick den i alla fall! Och det är den tredje gästen som råkar ut för samma sak! Skumt, eller hur??

      Radera