Leta i den här bloggen

måndag 6 maj 2019

Vilken luring



Min matte är en riktig luring. Vad annat kan man kalla någon som försöker utestänga mig från bäddning? I lördags låg jag i godan ro tillsammans med husse och vilade. Då hörde jag det underbara ljudet av lakan som drogs av från mattes säng i andra änden av huset. "Du kan omöjligt har hört något" påstod matte när jag kom tassande! Har ni hört något så dumt? Skulle jag inte höra när det var renbäddning på gång? Något av det mest upphetsande som finns?

Tyvärr är fortsättningen deprimerande, och visar hur kall och hård matte är ibland. Först låtsades hon som om hon inte alls tänkte bädda, och när jag trodde henne, och för en kort stund kollade läget på altanen, då passade den luringen på! När jag kom tillbaka möttes jag av en stängd dörr, och jag hörde minsann vad som pågick på andra sidan. Hennes klena ursäkt var att hon inte "ville bli biten och riven", bara för att jag ibland upptäcker att hennes händer förvandlas till byten när hon bäddar! Det är väl inte mycket att haka upp sig på, tycker jag? 

Får fundera på hur jag ska komma tillrätta med det här beteendet hos henne.
Får trösta mig med att lukta på rosorna

3 kommentarer:

  1. Här är matte precis lika elak! Jag får aldrig hjälpa till fast det är så skojsigt. Undrar om alla mättar är likadana?
    *nosbuffar från Hasse*

    SvaraRadera
    Svar
    1. I alla fall en tröst att jag inte är ensam om eländet! Jo, man kan undra varför de beter sig på detta viset? Vi får kämpa på för att få till en förändring!

      Radera
    2. Men det här blev ju tokigt. Förstod inte matte att hon behövde hjälp? Ingen tvåbening kan bädda bra utan hjälp av en tjänstvillig katt. Undrar om matte kanske inte förstod att du behövde och ville hjälpa till? Det där får du allt fundera på.

      Radera