Leta i den här bloggen

fredag 3 maj 2019

Företagsrapport



Unnar mig en minipaus


Ibland tar jag en liten paus i arbetet, som till stor del består i bevakning av Restaurang Pipiga Pilfinken. Företaget bedrivs utanför fönstret här. Husse, som är aktiv delägare, har svårt att trappa ner på verksamheten, trots att gästerna har gott om andra matställen så här års. Tills vidare rullar allt på som vanligt, åtminstone tills maten i lagret är slut. 

Jag uppmuntrar förstås att restaurangen hålls öppen. Det är roligt att ha ett gemensamt intresse. Husse kommer ofta in här och tittar till hur gästerna har det. För det mesta sitter jag i fönstret och har skött översynen under hans bortavaro. Här på bilden har alla gäster precis gett sig av, och jag kan koppla av en stund.

Koppla av, det hoppas jag ni också kan göra i helgen. Önskar er en skön sådan!

2 kommentarer:

  1. Det är inte utan att det syns att du behöver koppla av lite. Bevakningsarbete kräver minsann sin katt! Hoppas du får en fin helg utan alltför mycket arbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, och särskilt när bevakningen måste ske i den här omfattningen! Men jag klagar inte, jag gillar verkligen mitt jobb!

      Radera